Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с диагностика Spider 2.0 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с диагностика Spider 2.0 16V

    Здравейте колеги. От скоро съм собственик на Alfa Romeo Spider 2.0 16V 1996 год с код на мотора AR 16201. Колата беше на баща ми, но седеше в гаража 3 години. Преди това нямаше никакви проблеми, но след този престой се появи проблем с гаснене в движение (забива муцуната). При повторно палене се оправя и след време пак същия проблем. Също така при рязко подаване на газ в началото леко заглъхваше. При високи обороти няма проблем. Смених кабели, свещи, горивен филтър, въздушен филтър, дебитомер и почистих дросела, но проблемите си останаха. Отидох на диагностика и там още по-голям шок. Диагностиката не може да се свърже с ECU. Диагностика опита да се свърже и с ABS, и Airbag и пак не може. Според него имало студена спойка в ECU.
    ЕCU то е Bosch Motronic 0261203671. Буксите за диагностика са 3 pin.
    Въпросите са ми:
    1. Възможно ли е компютъра да има студена спойка, но колата да си работи и да не показва грешка на таблото?
    2. Възможно ли е самата диагностика да не е за този модел и за това да не може да се свърже ( човека нямаше 3 пин букса и ползваше "Игли")
    3. Решил съм да си купя следната диагностика (MULTI ECU SCAN 1990-201 и ако може да ми дадете мнение, дали ще ми свърши работа.

    Поздрави!

  • #2
    Здравей колега,
    да ти е честита колата и много да те радва - тя може да ти донесе мнооого удоволствие.
    Почистихте ли МПХ-то? По мое мнение проблема ти е точно там - изчистете го и давай газ.
    Поздрави,
    sigpicAlfa Romeo 155, 2.5, V6/ GTV 2.0 TB V6 / 146 TS, 2.0 Junior/ 145 TS, 2.0 16V/ Giulietta 1.8, 166 2.0 V6 TB

    Comment


    • #3
      Утре ще го чистя, иначе днес поръчах диагностиката. А иначе колата е много интересна и честно казано върви повече от очакваното от мен.
      Поздрави !

      Comment


      • #4
        Здравейте, проблема с работата се оправи, но се появи нов проблем. Днес реших да си сменя гарнитурата на капака на клапаните и сваляйки капака останах шокиран от гледката. Толкова много глеч в двигател не бях виждал. Принципно знам от опит, че най-добре е да сваля главата, да сваля и картера и да промия всичко барабар с маслените магистрали, но нямам пети да презацепя ремъка, а е сменен преди 1000 километра. Според вас ако сваля картера и измия двигателя без да свалям главата има ли опасност да запуша маслената магистрала (принципно ще я продухам и с компресор). За сефте ми е да се занимавам с тази марка коли ,а виждам, че са много специфични и за това питам
        Поздрави !

        Comment


        • #5
          Нищо кой знае колко специфично няма, просто колата е на години и явно някой не ѝ е сменял маслото особено често.

          Не те съветвам да сваляш главата само за почистване. Ако случайно си решил да правиш клапани ОК, но само за чистенето - не. Така или иначе болтовете имат и няколко цикъла развиване-завиване, та да не се окаже, че и тях трябва да купуваш.

          Почисти картера и например около разпределителния вал, продухай магистралите и бой на десния педал после
          '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
          Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

          Comment


          • #6
            Мерси колега ! Точно това правя, мия без да свалям главата. Свалих и маслената помпа. Оказа се, че ми е бил запушен и кондензатора на маслените пари. Утре последно продухване и промиване ( към 20 литра бензин изхарчих ) . Петите за зацепване вече са налични и вдруги ден започвам сглобяване с подмяна на водна помпа, ангренажен ремък, всички ролки, ремъка за балансиращите валове, гарнитура маслена помпа, пистов ремък, О - пръстен на топлообменик. Ще и направя една последна промивка с промивно масло, после Selenia и се надявам с мотора да приключа, че ме чака ходова част Поздрави !

            Comment


            • #7
              Здравейте отново. От къде мога да си изтегля ръководство за ремонт, защото не мога да намеря данни с каква сила се затяга картера, маслената помпа и капака на клапаните?

              Comment


              • #8
                Пробвай да си свалиш АутоДата от Замундата и вътре трябва да има каквото ти трябва
                '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
                Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Asen Kachkov Покажи съобщение
                  Здравейте отново. От къде мога да си изтегля ръководство за ремонт, защото не мога да намеря данни с каква сила се затяга картера, маслената помпа и капака на клапаните?
                  ...

                  ALFA ROMEO 146 1.9JTD
                  Fiat Punto 1.9JTD

                  Comment


                  • #10
                    Здравейте ! Вчера подкарах Алфата и просто карам друга кола Мотора заспа, никакво придърване, загуба на мощност, глъхнене, прекъсване и пушене. Допълнително затапих чрез 2 мм. пластина АГР клапана и блокирах вакуума от смукателния колектор за към АГР. Остана само леко клатене на тихи обороти 800-1000, но тези дни ще сменя стъпковия мотор ( не стана с почистване ). Искам само да споделя, че с пети, индикатор и малко внимание зацепването на ангренажния ремък се оказа доста лесно. Според мен с белези по стария ремък става, но само ако сте 100% сигурни, че е бил зацепен преди това правилно или не е прехвърлил зъб. При мен имаше 2 зъба закъснение на изпускателния вал. Също така си мисля, че и шайбите на валовете на са били разхлабвани и донастройвани.
                    Ето и малко данни за моментите на затягане, които аз ползвах:

                    Crankshaft pulley bolts 21-26 Nm 15-19 lb.ft

                    Timing belt tensioner nut 24-29 Nm 18-21 lb.ft

                    Balance belt nut 12 Nm 9 lb.ft

                    Inlet camshaft pulley bolts 12 Nm 9 lb.ft

                    Exhaust camshaft pulley bolt 100-124 Nm 74-91 lb.ft

                    Camshaft bearing cap bolts 13-16 Nm 10-12 lb.ft

                    Valve cover and timing belt cover bolts 9 Nm 7 lb.ft

                    Water pump bolts 17-21 Nm 13-15 lb.ft

                    Variator solenoid bolts 14-20 Nm 10-15 lb.ft

                    Comment


                    • #11
                      Колега, не знам какво си запушил, но този мотор няма "АГР" клапан.
                      Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

                      Comment

                      Working...
                      X